Ana içeriğe atla

Dijital Pazarlamanın Avantajları

Hedef kitlenin belirlenmesi ve ölçüle bilirlik
Dijital Pazarlama’da hedef kitle özel pazarlama aletleriyle birkaç adımda belirlenerek, kesin sonuçlara ulaşıla bilinir. Geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha az maliyetlidir. Yapılan harcamaların ölçülebilir olması büyük bir avantajdır. Diğer taraftan dijital kanallarla yapılan faaliyetlerin geri dönüşü daha hızlıdır. Dijital reklamların, ana fonksiyonları olan tıklanma veya görüntülenme sayılarının kesin olarak ölçülebilmesi aynı zamanda hedef kitlenin belirlene bilmesi geleneksel reklamlarla mukayesede büyük fark yaratmaktadır. Kaybedilen ve boşa gitme ihtimali olan kullanıcı olmadığından, minimum bütçe ile maksimum verim alına bilmektedir. Dijital kampanyalar geleneksel reklamlara göre daha büyük avantajlar sahip oldukları için tercih sebebi olmaktadırlar.
İletişim
Dijital pazarlamanın en önemli hususlarından biri de interaktif iletişimdir. Tüketiciler reklamını gördükleri ürün veya hizmetle ilgili olarak e-posta ata bilir, sosyal medya yorumları, site içi online müşteri hizmetleri vasıtasıyla kurumlarla birebir canlı irtibata geçerek, hızla geri dönüşüm ala bilirler. Geleneksel pazarlamadaysa bu hemen hemen mümkün değildir. Geleneksel iletişim olarak bugün gelişmiş çağrı merkezleri bile dijital iletişim kanallarıyla rekabet edemezler. Dünyaca ünlü “McKinsey&Company” araştırma şirketi dijitalleşmenin müşteri hizmetleri ve memnuniyetindeki rolüne ait 2015 yılında yaptığı araştırma sonuçlarını açıklamıştır. Araştırmada geleneksel müşteri iletişim araçları ile dijital iletişim araçlarının yarattığı müşteri memnuniyeti derecesi karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak dijital iletişim araçlarının müşteri memnuniyetinin sağlanmasında daha etkili bir rol oynadığı, dijital araçların geleneksel vasıtalardan yaklaşık yüzde 33 etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
Müşteriyi çekmek
Pazar araştırması, tüketim malları perakende analizleri, özel araştırma hizmetleri veren araştırma ve analiz şirketi AC Nielsen’in 2016 yılında yaptığı son araştırmalardan birinde, Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 84’ünün alışverişten önce ürün ve hizmetleri internetten araştırarak satın alma kararı verdiği ortaya koyulmuş.
Dünyanın en büyük denetim ve yönetim danışmanlığı hizmeti sunan uluslararası firmalarından diğer birisi Deloitte tarafından yapılan araştırmalardan birinde, 2014 yılında mağazalarda yapılan satışların %49’unun dijital mecralardan etki görerek gerçekleştiğinin ölçümlendiğini, 2015’te bu oranın %64, tahminlere göre 2020’lerde ise %95’lere ulaşacağı öngörülüyor. Şirket tarafından, geçmiş yıllarda yapılmış araştırmalara istinaden, mağaza ziyaretçilerinin %84’ünün alışverişlerin önce bu alışverişle ilgili araştırmaları yapmak için dijital kanalları kullandığı vurgulanıyor. Yani bugünün dijital dünyasında arama motorları satın almayı belirliyor. Dijital pazarlama tekniklerini doğru kullanılırsa, müşterileri geleneksel pazarlamadaki gibi reklam bombardımanı ile yıpratmaya gerek kalmaz.
İçerik pazarlama
Kurumlar kendi markalarını birçok farklı medya formatıyla birlikte eğlenceli veya eğitimsel içerikler pazarlaya bilirler. Bu yöntem müşteri ile daha iyi ilişki kurmaya ve sadakat kazanmaya olanak tanır. Geleneksel pazarlamada içeriklerde gelenekseldir ve broşür, katalog ve diğer buna benzer alternatifler ise daha çok doğrudan satış yapmak için kullanılmaktadır. Böyle içeriklerde çoğu zaman bir kere okunduktan sonra çöpe gider.
Müşteri bilgilerini elde etmek
Online sipariş sırasında veya herhangi bir eposta bültenlere abonelikleri zamanı müşterilerden gereken bilgiler kolaylıkla alına bilir (isim, soy isim, telefon, doğum tarihi vb.). Geleneksel pazarlamadaysa müşteriler hakkında bilgi elde etmek ise çok daha zordur. En iyi seçenek satış sırasında verilen anketlerdir.
Müşteri davranışının analizi
Şirketler Google Analytics ile 50’den fazla çeşit rapor sayesinde sitelerinin hangi sıklıkta ziyaret edilmiş olduğunu, hangi anahtar kelimelerle sitelerine ulaşıldığını, sitelerinin hangi sayfalarına daha çok tıklandığını, hangi sayfada daha çok kalındığını, bu ve bunun gibi tüm sorularına Analytics sayesinde yanıt bulabilirler. Bu veriler sayesinde dijital pazarlama stratejilerini nasıl geliştirebileceklerine de karar verebilirler. Özellikle dijital pazarlama reklam kampanyalarının performanslarını takip ede bilirler. Geleneksel pazarlamadaysa müşterileri gözlemlemek “Eye Tracking” gibi çok pahalı uygulamalarla mümkündür. Google Analytics ise ücretsizdir.
Rafiq Şahverdiyev, 2016

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Betul Mardin ile Halkla İlişkiler

Eğitimin Kapsamı ve Hedefi Halkla ilişkiler alanında dinamiklerin yeniden tanımlandığı günümüzde, doğru, tutarlı ve sürdürülebilir iletişim kurup sesini duyurmak tüm kurum, marka ve organizasyonların temel ihtiyacı. Halkla ilişkiler ve iletişime dair yenilik ve kuralları bilmenin tüm bireyler ve markalar için vazgeçilmez hale geldiği günümüz rekabet ortamında, gerek ürün gerekse hizmet sektöründe; kamuoyu, hedef kitle ve çözüm ortaklarıyla iletişim halinde olmak ve bu iletişimi doğru kurmak tüm markalar ve bireyler için aynı zamanda bir zorunluluk. Halkla ilişkiler alanındaki kurallar ve yeniliklerin tanımlanarak anlatıldığı bu programda, halkla ilişkilerin duayeni Betûl Mardin’in deneyimleri ve iş dünyasının çağdaş halkla ilişkiler ve iletişim tekniklerini geçmişin deneyimleriyle bugünün ışığında dinleyeceksiniz. Kimler Katılabilir Küçük ve orta ölçekli firma sahipleri Kariyerine İletişim sektöründe devam etmek isteyenler İletişim sektörü profesyonelleri İleti

Simon Sinek: Mükemmel liderler bir harekete nasıl ilham verirler

Simon Sinek'in altın çember ve sorusu "Niçin" ile başlayan basit fakat güçlü bir ilham verici liderlik modeli var. Onun verdiği örnekler 'Apple', 'Martin Luther King', ve 'Wright' Kardeşleri kapsamakta — ve karşıt olarak da zor günler geçiriyor gibi gözüken Tivo. (yakın geçmişte kazandığı mahkeme ile borsa değerlerini üçe katladı.)

KAHNEMAN-TVERSKY BEKLENTİ TEORİSİ nedir?

Kahneman ve Tversky Ekonomi literatüründe neo-klasik döneme kadar ekonomi ve psikoloji bilimleri arasındaki bağ göz ardı edilerek, insanın salt rasyonel kararlar alan bir varlık olduğu ifade edilmiştir. Ancak son otuz yıllık dönemde insanların, ekonomik kararlar alırken psikolojiye ilişkin çeşitli faktörlerden de etkilendiğini savunan “Davranışsal Yaklaşım”, farklı bir bakış ortaya koymuştur. Bu yaklaşımın öncüleri, D. Kahneman ve A. Tversky belirsizlik ortamında karar alan bireylerin davranışlarını incelemiş ve insanların, riskten kaçınma eğilimlerinin kazanma isteklerine galip geldiğini ve her zaman rasyonel davranışlar sergileyemediklerini ileri sürmüşlerdir. Yapmış oldukları birçok deneysel çalışma ile kayıpların verdiği acının, kazançların verdiği tatminden iki kat daha fazla olduğunu tespit etmişlerdir.