Ana içeriğe atla

Dijital Pazarlamanın Adımları

Dijital pazarlama stratejik olarak 4 adımdan oluşmaktadır. Bunlar, Elde et (Acquire), Kazan (Convert), Ölç- Optimize et (Measure & Optimize) ve Sahip Çık, Büyüt (Retain & Grow). Bu adımlar geleneksel pazarlamadan tamamıyla farklıdır. Dolayısıyla en başta, sınırsız sayıda uyarıcı ve değişkenler içinden müşteriyi tercih yaptırmaya yöneltmekten ziyade, tüketicinin elde edilerek, kendi içeriğine yönelik bir farkındalık yaratmak üzerine odaklanılır.
Elde et (Acquire): Müşteriyi e-mailler bannerlar ve diğer online kanallar vasıtasıyla, bağlantıları tıklaması, yazı yazması, konuşması, kayıt yapması ve internet üzerinde kendi yolunu bulmasına imkân veren web siteye ya da direk satış gerçekleştirilen sayfaya çekebilmek amacıyla yapılan aktivitelerdir. E-posta Pazarlama (E-mail Marketing), Arama Motoru Reklamları (Pay Per Click), Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimisation), Sosyal Medya Pazarlama (Social Media Marketing), Gelir Ortaklığı (Affiliate Marketing), Viral Pazarlama, İçerik Pazarlama (Content Marketing) bu aktivitelere dahil olan ana konulardır.
Kazan (Convert): Müşteri web sitenize geldiği andan itibaren hedefinize ulaşmanız için yapılacak aktivitelerdir. Hedef her zaman direk satış olmaya bilir, bir yazar için okunan makalelerin sayısı, makaleleri beğenenlerin sayısı, kaç kullanıcının o makaleyi paylaştığı, kaç kişinin makaleye yorum yazdığı gibi değerler de olabilir. Bir bankanın web sitesi için, kaç tane kredi başvurusunun yapıldığı, hizmetlerle ilgili kaç sorunun geldiği, özel bir blog sitesi için ise, yazılmış yazıların sosyal medyada paylaşım sayısı ola bilir.
Ölç-Optimize et (Measure&Optimize): Bu adım yapılanların analiz edilip, sonuçların çıkarılması ve rakiplerle karşılaştırılmalar açısından önemlidir. Diğer kısımlardan önemli olmasına sebep, başarı ölçümlemesidir. Eğer başarını ölçemiyorsak, başarılı olduğumuzu söyleyemeyiz. Bu aşamada öncelikle web sitelerin performansı analiz edilmelidir. Daha sonra Google Analytics veya benzeri yazılımlarla acquire ve convert kısmıyla ilgili yapılması gereken aktiviteler değerlendirilmeli, çıkan sonuçlara göre optimize edilmeli alanlar belirlenmelidir. Web sitenin başarı kriterleri rakiplerin kriterleriyle karşılaştırılmalıdır.
Sahip Çık, Büyüt (Retain&Grow): Bu adımdaysa mevcut müşterilerinizin elde tutulması, onların memnun edilmesi ve daimî müşteri olmaları için yapılacak çalışmalar kısmıdır. İyi bir müşteri hizmetleri, müşteri memnuniyeti yüksek olan çağrı merkezi, sadakat programları, esnek fiyatlandırma programları, referans müşteri uygulamaları bu adımda yapılabilecek teknikler arasındadır. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Simon Sinek: Mükemmel liderler bir harekete nasıl ilham verirler

Simon Sinek'in altın çember ve sorusu "Niçin" ile başlayan basit fakat güçlü bir ilham verici liderlik modeli var. Onun verdiği örnekler 'Apple', 'Martin Luther King', ve 'Wright' Kardeşleri kapsamakta — ve karşıt olarak da zor günler geçiriyor gibi gözüken Tivo. (yakın geçmişte kazandığı mahkeme ile borsa değerlerini üçe katladı.)

KAHNEMAN-TVERSKY BEKLENTİ TEORİSİ nedir?

Kahneman ve Tversky Ekonomi literatüründe neo-klasik döneme kadar ekonomi ve psikoloji bilimleri arasındaki bağ göz ardı edilerek, insanın salt rasyonel kararlar alan bir varlık olduğu ifade edilmiştir. Ancak son otuz yıllık dönemde insanların, ekonomik kararlar alırken psikolojiye ilişkin çeşitli faktörlerden de etkilendiğini savunan “Davranışsal Yaklaşım”, farklı bir bakış ortaya koymuştur. Bu yaklaşımın öncüleri, D. Kahneman ve A. Tversky belirsizlik ortamında karar alan bireylerin davranışlarını incelemiş ve insanların, riskten kaçınma eğilimlerinin kazanma isteklerine galip geldiğini ve her zaman rasyonel davranışlar sergileyemediklerini ileri sürmüşlerdir. Yapmış oldukları birçok deneysel çalışma ile kayıpların verdiği acının, kazançların verdiği tatminden iki kat daha fazla olduğunu tespit etmişlerdir.

Lütfi Zâde - 95 yaş

Bugün dünyaca ünlü professör Lütfi Zâde  95 yaşını tamamladı. Lütfi Zâde 1921 yılında Bakü’de doğmuş ve 1944 yılından beri de ABD’de yaşamaktadır. 15 yaşına kadar çok fazla kitap okumuş, 15 yaşında artık başkalarının yazdıklarını okumanın yeterli olduğunu düşünerek kendisinin yeni bir şey ortaya koyması gerektiği kanaatine varmış.