Ana içeriğe atla

Dijital Pazarlamanın Adımları

Dijital pazarlama stratejik olarak 4 adımdan oluşmaktadır. Bunlar, Elde et (Acquire), Kazan (Convert), Ölç- Optimize et (Measure & Optimize) ve Sahip Çık, Büyüt (Retain & Grow). Bu adımlar geleneksel pazarlamadan tamamıyla farklıdır. Dolayısıyla en başta, sınırsız sayıda uyarıcı ve değişkenler içinden müşteriyi tercih yaptırmaya yöneltmekten ziyade, tüketicinin elde edilerek, kendi içeriğine yönelik bir farkındalık yaratmak üzerine odaklanılır.
Elde et (Acquire): Müşteriyi e-mailler bannerlar ve diğer online kanallar vasıtasıyla, bağlantıları tıklaması, yazı yazması, konuşması, kayıt yapması ve internet üzerinde kendi yolunu bulmasına imkân veren web siteye ya da direk satış gerçekleştirilen sayfaya çekebilmek amacıyla yapılan aktivitelerdir. E-posta Pazarlama (E-mail Marketing), Arama Motoru Reklamları (Pay Per Click), Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimisation), Sosyal Medya Pazarlama (Social Media Marketing), Gelir Ortaklığı (Affiliate Marketing), Viral Pazarlama, İçerik Pazarlama (Content Marketing) bu aktivitelere dahil olan ana konulardır.
Kazan (Convert): Müşteri web sitenize geldiği andan itibaren hedefinize ulaşmanız için yapılacak aktivitelerdir. Hedef her zaman direk satış olmaya bilir, bir yazar için okunan makalelerin sayısı, makaleleri beğenenlerin sayısı, kaç kullanıcının o makaleyi paylaştığı, kaç kişinin makaleye yorum yazdığı gibi değerler de olabilir. Bir bankanın web sitesi için, kaç tane kredi başvurusunun yapıldığı, hizmetlerle ilgili kaç sorunun geldiği, özel bir blog sitesi için ise, yazılmış yazıların sosyal medyada paylaşım sayısı ola bilir.
Ölç-Optimize et (Measure&Optimize): Bu adım yapılanların analiz edilip, sonuçların çıkarılması ve rakiplerle karşılaştırılmalar açısından önemlidir. Diğer kısımlardan önemli olmasına sebep, başarı ölçümlemesidir. Eğer başarını ölçemiyorsak, başarılı olduğumuzu söyleyemeyiz. Bu aşamada öncelikle web sitelerin performansı analiz edilmelidir. Daha sonra Google Analytics veya benzeri yazılımlarla acquire ve convert kısmıyla ilgili yapılması gereken aktiviteler değerlendirilmeli, çıkan sonuçlara göre optimize edilmeli alanlar belirlenmelidir. Web sitenin başarı kriterleri rakiplerin kriterleriyle karşılaştırılmalıdır.
Sahip Çık, Büyüt (Retain&Grow): Bu adımdaysa mevcut müşterilerinizin elde tutulması, onların memnun edilmesi ve daimî müşteri olmaları için yapılacak çalışmalar kısmıdır. İyi bir müşteri hizmetleri, müşteri memnuniyeti yüksek olan çağrı merkezi, sadakat programları, esnek fiyatlandırma programları, referans müşteri uygulamaları bu adımda yapılabilecek teknikler arasındadır. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Simon Sinek: Mükemmel liderler bir harekete nasıl ilham verirler

Simon Sinek'in altın çember ve sorusu "Niçin" ile başlayan basit fakat güçlü bir ilham verici liderlik modeli var. Onun verdiği örnekler 'Apple', 'Martin Luther King', ve 'Wright' Kardeşleri kapsamakta — ve karşıt olarak da zor günler geçiriyor gibi gözüken Tivo. (yakın geçmişte kazandığı mahkeme ile borsa değerlerini üçe katladı.)

Lütfi Zâde - 95 yaş

Bugün dünyaca ünlü professör Lütfi Zâde  95 yaşını tamamladı. Lütfi Zâde 1921 yılında Bakü’de doğmuş ve 1944 yılından beri de ABD’de yaşamaktadır. 15 yaşına kadar çok fazla kitap okumuş, 15 yaşında artık başkalarının yazdıklarını okumanın yeterli olduğunu düşünerek kendisinin yeni bir şey ortaya koyması gerektiği kanaatine varmış.

Kitap Okumak İş Hayatı Açısından Neden Önemli?

İşadamı Bill Gates Forbes dergisine göre 2015 yılı itibari ile dünyanın en zengin kişisiydi Kitap okumak küçük yaşlarda edinilen bir alışkanlık olsa da sonradan da kazanılabilmektedir. Bireyin kitap okuması özellikle kendisine “faydalı olacak kitapları” okuması sosyal hayat ve iş hayatı içinde bir gerekliliktir. Çoğunlukla işten çıkıp televizyon karşısına geçmek her ne kadar daha cazip olsa da uzun vadede izlediklerimizin büyük bir kısmını unuttuğumuz için bize pekte faydası olmamaktadır. Öğrenmenin yaklaşık %80’lik kısmı okuma ile gerçekleşir. Bu nedenle mesleğinizde ve hayatınızda ilerlemek için okumaya belirli bir zaman ayırmanız gerekmektedir. İş hayatının en temel taşı doğru iletişim kurabilmekten geçer, kitaplar sizin bilgi birikiminizi arttıracak ve daha güçlü kelime haznesine sahip olacaksınız. Bu durum hitabetinizi de güçlendirecek ve size artı puan kazandıracaktır. Okumak sizi düşünmeye yöneltir (farklı yönlerden olaylara bakabilme yeteneğinizi geliştirir) ve kendin...