Ana içeriğe atla

Linkedin Kariyer Sayfası Nasıl Kullanılır?

Linkedin kariyer sayfası nedir? Kariyer sayfası hangi amaçla ve nasıl kullanılır?

Popüler iş ağı Linkedin’in şirketler için sunduğu, şirket sayfalarının uzantısı olarak Linkedin içerisinde yer alan bir diğer özellik de Linkedin Kariyer Sayfası özelliği olarak karşımıza çıkıyor. Şirketiniz ve iş fırsatlarınız için en yetenekli adayların etkilenmesine olanak tanıyan Linkedin Kariyer Sayfası nasıl oluşturulur? Neler yapılabilir bir göz atalım.

Öncelikle Linkedin’de Kariyer Sayfası oluştururken gümüş veya altın kariyer sayfası adı altında sayfanızı oluşturabilirsiniz. Özelliği ise sayfanızı gümüş veya altın bir kariyer sayfasına yükselttiğinizde şirketinizdeki kariyer fırsatlarını daha sağlıklı biçimde tanıtma imkanınız olacaktır. Gümüş veya altın kariyer sayfanız sayesinde tıklanabilir bir banner, özelleştirilebilir modüller,sayfanızın kimler tarafından görüntülendiğine dair analizler ,video ve işe alma yetkilisine doğrudan bağlantı gibi bir çok özelliğe sahip olursunuz. Altın Kariyer Sayfası ile sayfanızı görüntüleyen kişilere farklı içerikler göstermek için 5 adet sürümü özelleştirebilirsiniz. Burada unutmamanız gereken önemli noktalardan biri kariyer sayfanızın URL’sinin değiştirilemez olduğu ve şirket adınızın içerisinde yer alacağı şekilde otomatik olarak oluşturulduğudur.


Şirketnizin kariyer sayfasını düzenleme kısmına geldiyseniz eğer burada yine sayfa yönetimi bölümünde değindiğimiz üzere ana şirket sayfasında yönetici olmanız gerekmektedir. Eğer mevcut olarak yöneticiliğiniz varsa şirket kariyer sayfanızda kolaylıkla güncelleme gerçekleştirebilirsiniz. Bunu yapma için sağ üst kısımda yer alan Düzenleyin butonuna tıklamalı ve sıra ile belirtilen talimatları uygulamalısınız. Burada bazı önemli notları paylaşmamızda yarar var. Aşağıdaki görselde Linkedin Kariyer Sayfasında güncelleme yaparken işinize yarayacak ayrıntı niteleiğinde bir kaç not verilmiştir.


Yukarıda daha önce de bahsettiğim gibi altın kariyer sayfanızı 5 farklı sürüm için yapılandırabilir ve beş farklı hedef kitleye güncellemelerinizi gösterebilirsiniz. Sonrasında ise görüntüleyen kişilerin ünvanı, iş alanı, kıdemi dili, şirket büyüklüğü gibi alanlara göre bu alanları özelleştirebilirsiniz. Hedef kitle belirlemeyi düzenlemek için aşağıdaki adımlar size yardımcı olacaktır.


Yukarıda bahsedilen değişiklikleri yapmanızın ardından şirketinizin kariyer sayfasına döndüğünüzde sadece kişisel profilinize göre hedeflenmiş sayfayı görüyor olacaksınız. Belirttiğim gibi 5 farklı sürümde kullanabileceğiniz diğer hedef kitleler için belirlediğiniz sürümleri görebilmek için Düzenle >>> Yayınla‘yı tıklamanız gerekmektedir. Anlaşıldığı üzere şirketler için Linkedin kariyer sayfası oluşturmak ve kullanmak oldukça basit ve bir kaç adımda uygulanabilir nitelikte. Ayrıca bir Gümüş veya Altın Kariyer sayfasına sahipseniz Kariyer Sayfasındaki reklamların kullanımında Linkedin tarafından sunulan bazı ayrıcalıklara sahip olursunuz.


Yasemin Turgut Kızıldoğan
www.nedensosyalmedya.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Simon Sinek: Mükemmel liderler bir harekete nasıl ilham verirler

Simon Sinek'in altın çember ve sorusu "Niçin" ile başlayan basit fakat güçlü bir ilham verici liderlik modeli var. Onun verdiği örnekler 'Apple', 'Martin Luther King', ve 'Wright' Kardeşleri kapsamakta — ve karşıt olarak da zor günler geçiriyor gibi gözüken Tivo. (yakın geçmişte kazandığı mahkeme ile borsa değerlerini üçe katladı.)

Lütfi Zâde - 95 yaş

Bugün dünyaca ünlü professör Lütfi Zâde  95 yaşını tamamladı. Lütfi Zâde 1921 yılında Bakü’de doğmuş ve 1944 yılından beri de ABD’de yaşamaktadır. 15 yaşına kadar çok fazla kitap okumuş, 15 yaşında artık başkalarının yazdıklarını okumanın yeterli olduğunu düşünerek kendisinin yeni bir şey ortaya koyması gerektiği kanaatine varmış.

Kitap Okumak İş Hayatı Açısından Neden Önemli?

İşadamı Bill Gates Forbes dergisine göre 2015 yılı itibari ile dünyanın en zengin kişisiydi Kitap okumak küçük yaşlarda edinilen bir alışkanlık olsa da sonradan da kazanılabilmektedir. Bireyin kitap okuması özellikle kendisine “faydalı olacak kitapları” okuması sosyal hayat ve iş hayatı içinde bir gerekliliktir. Çoğunlukla işten çıkıp televizyon karşısına geçmek her ne kadar daha cazip olsa da uzun vadede izlediklerimizin büyük bir kısmını unuttuğumuz için bize pekte faydası olmamaktadır. Öğrenmenin yaklaşık %80’lik kısmı okuma ile gerçekleşir. Bu nedenle mesleğinizde ve hayatınızda ilerlemek için okumaya belirli bir zaman ayırmanız gerekmektedir. İş hayatının en temel taşı doğru iletişim kurabilmekten geçer, kitaplar sizin bilgi birikiminizi arttıracak ve daha güçlü kelime haznesine sahip olacaksınız. Bu durum hitabetinizi de güçlendirecek ve size artı puan kazandıracaktır. Okumak sizi düşünmeye yöneltir (farklı yönlerden olaylara bakabilme yeteneğinizi geliştirir) ve kendin...