Ana içeriğe atla

Foursquare’in yeni problemi: Çalışanlar işten ayrılıyor


Foursquare son bir yılda 20’den fazla önemli pozisyonlarda görev yapan çalışanını kaybettiğni Mashable paylaştı. Bunların arasında mühendislik ekibinin kilit üyelerinin bazıları da bulunuyor. Herry Herman (Mühendislik Ekibi Başkan Yardımıcısı), Kushal Dave (Mühendislik Bölümü Direktörü), Govind Kabra (Uzman Yazılım Mühendisi) gibi isimler de işten ayrılanlar kısmında. Ayrıca içerik ve işe alım departmanlarından da önemli isimlerin Foursquare’den ayrıldığı paylaşılıyor.

Foursquare’le yakından ilgilenen birkaç isimden de “Eğer çalışan hala ayrılmadıysa bunun sebebi gelecek işini bulamamasıdır.” şeklinde açıklamalar geldiği de farklı kaynaklar da yer alıyor.
Foursquare ayırlarak Foursquare ve Swarm olarak devam ettiği yaşamında istenilen performansa bir türlü ulaşamaması da bu ayrılışlarla birlikte soruları akla getiriyor. 6 yıllık girişimin 7,2 milyonu Türkiye’de olmak üzere, 50 milyon aylık kullanıcısı olduğu söyleniyor.

Kullanıcı etkileşimini takip eden siteler ise verilerin doğru olmadığını savunuyor. Mobil takip firması App Annie: Amerika içinde Foursquare’in iOS platformunda günlük indirilme listesinde 547. sırada olduğunu söylüyor. Swarm’ın ise hem iOS hem de Android platformunda listede daha da gerilerde bulunduğunu paylaşıyor.


Alexa ise bizlere aşağıdaki gibi bir grafik sunuyor:


Foursquare tarafından da bu verilerin çok gerçekçi olmadığı ve işlerin yolunda olduğu açıklamaları da paylaşılıyor tabii ki.

Foursquare’in ilk kullanıcıları oyunlaştırma özelliğinden dolayı uygulamayı seviyordu. Örneğin; 60 günlük zaman diliminde bir mekanda en çok check-in yapan kullanıcı oranın “mayor”u oluyor ve böylece işletme tarafından o kullanıcıya indirimler sunuyordu veya en azından diğer check-in yapan kişiler bu mayor’u görüyordu ve bir rekabet ortamı oluşuyordu.

2012 yılında Foursquare’in kurucularından Selvadurai tutarlı bir rolü olmadığı gerekçesiyle şirketten atılmıştı. Foursquare bundan sonra daha ciddi adımlar atması gerektiğini biliyordu. Yine 2012 yılında “Promoted Updates” diye adlandırılan uygulama içinde reklam gösterimlerine başladı. Daha sonra uygulama içinde daha iyi hedeflenmiş reklam ve listleleme sunan “Foursquare for Business”i hayata geçirdi.

Foursquare ayrıca geliştiricileri de Foursquare’in lokasyon yazılımını kullanması için teşvik etti. Şu anda bu yazılımı kullanan 85.000’den fazla firma olduğu biliniyor. Bunların arasında ağır toplar diye hitap edilen Twitter, Google ve Yahoo da bulunuyor. Fakat Forsquare bu entegrasyonlardan çok fazla para kazanmadı ve sonunda bazı büyük firmalardan bunun için ücret talep ettiyse de çok büyük fayda sağlandığı söylenemez.

Tüm bunlar da Foursquare’de beklenen gelişmeyi karşılamıyor gibi görünüyor. Foursquare’in diğer kurucusu olan Crowley bazı değişiklikler yapmak gerektiğini savunuyor. Şirkete yakın bazı isimlerden alınan duyumlara göre Crowley’in de şirketten ayrılacağı konuşuluyor.

Sizce Foursquare’nin şu anki durumu size neyi gösteriyor? Swarm’a geçiş süreci kullanım alışkanlıklarınızı değiştirdi mi? Daha açık sormak gerekiyorsa Foursquare sizce de sona yaklaşıyor mu?

Kaynak: 
http://sosyalmedya.co/foursquarein-yeni-problemi-calisanlar-isten-ayriliyor/ 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAHNEMAN-TVERSKY BEKLENTİ TEORİSİ nedir?

Kahneman ve Tversky Ekonomi literatüründe neo-klasik döneme kadar ekonomi ve psikoloji bilimleri arasındaki bağ göz ardı edilerek, insanın salt rasyonel kararlar alan bir varlık olduğu ifade edilmiştir. Ancak son otuz yıllık dönemde insanların, ekonomik kararlar alırken psikolojiye ilişkin çeşitli faktörlerden de etkilendiğini savunan “Davranışsal Yaklaşım”, farklı bir bakış ortaya koymuştur. Bu yaklaşımın öncüleri, D. Kahneman ve A. Tversky belirsizlik ortamında karar alan bireylerin davranışlarını incelemiş ve insanların, riskten kaçınma eğilimlerinin kazanma isteklerine galip geldiğini ve her zaman rasyonel davranışlar sergileyemediklerini ileri sürmüşlerdir. Yapmış oldukları birçok deneysel çalışma ile kayıpların verdiği acının, kazançların verdiği tatminden iki kat daha fazla olduğunu tespit etmişlerdir.

Simon Sinek: Mükemmel liderler bir harekete nasıl ilham verirler

Simon Sinek'in altın çember ve sorusu "Niçin" ile başlayan basit fakat güçlü bir ilham verici liderlik modeli var. Onun verdiği örnekler 'Apple', 'Martin Luther King', ve 'Wright' Kardeşleri kapsamakta — ve karşıt olarak da zor günler geçiriyor gibi gözüken Tivo. (yakın geçmişte kazandığı mahkeme ile borsa değerlerini üçe katladı.)

Türkiye’de Harvard İşletme Okulu deneyimi

Türkiye’de vakıf üniversiteleri dünyanın önde gelen yükseköğretim kurumlarıyla eğitim kalitesini geliştirmek için ortak çalışmalar yürütüyor. Son olarak Özyeğin Üniversitesi ile Harvard İşletme Okulu online eğitim ‘HBX’ kapsamında işbirliği yaptı. Buna göre Harvard İşletme Okulun’un online eğitim girişimi HBX, Özyeğin Üniversitesi MBA öğrencilerine işletmeye hazırlık’ HBX CORe’ programını sunacak. Öğrencilerin eğitim deneyiminin böylelikle daha da ileriye taşınması hedefleniyor. Tanıtım günleri ise 20 Haziran’da başlıyor. Özyeğin Üniversitesi MBA Programı’na erken başvuru ile kabul edilen öğrenciler Harvard İşletme Okulu’nun online eğitim girişimi işletmeye hazırlık HBX programına katılabilecek.